Specjalista ds. e-marketingu

Specjalista ds. e-marketingu

Kim jest?

Specjalista ds. e-marketingu jest odpowiedzialny za wdrażanie i koordynowanie projektów marketingowych firmy w sieci. Zajmuje się on również tworzeniem kampanii reklamowych oraz badaniem efektywności podejmowanych działań. Często zajmuje się on również tworzeniem newsletterów oraz mailingów. Do jego zadań należy śledzenie najnowszych trendów e-marketingowych oraz proponowanie nowych rozwiązań. Specjalista ds. e-marketingu zajmuje się też koordynacją działań w obszarze mediów społecznościowych. Do jego obowiązków należy również często współpraca z agencjami reklamowymi, grafikami czy działami sprzedaży.

Jakie są wymagania?

Osoba zatrudniona na stanowisku specjalisty ds. e-marketingu powinna posiadać znajomość w obszarze marketingu internetowego oraz legitymować się wykształceniem wyższym (najlepiej ekonomicznym, informatycznym, marketingowym lub z zakresu zarządzania). Specjalista ds. e-marketingu musi również posiadać “lekkie pióro” gwarantujące tworzenie skutecznych materiałów marketingowych. Powinna znać podstawy zasad SEO i narzędzia Google Analitics. Osoba pracująca na tym stanowisku powinna wykazywać się umiejętnością pracy w zespole, komunikatywnością i zdolnością do szybkiego przyswajania wiedzy. Specjalista ds. e-marketingu musi być również osobą kreatywną i otwartą na nowe wyzwania.

Ile zarabia?

Miesięczne wynagrodzenie całkowite (mediana*) na tym stanowisku wynosi 4 800 PLN brutto. Co drugi specjalista ds. marketingu otrzymuje pensję od 3 900 PLN do 5 880 PLN. 25% najgorzej wynagradzanych specjalistów ds. marketingu zarabia poniżej 3 900 PLN brutto. Na zarobki powyżej 5 880 PLN brutto może liczyć grupa 25% najlepiej opłacanych specjalistów ds. marketingu.